fredag 3 december 2010

Julpyssel

Hallo i luken!
Snö, snö och mera snö.
Detta påminner mig om Nord - Norge som jag flyttade från för 17 år sedan.
Från mina barndoms - occh ungdomsår minns jag mängden med snö, halt väglag,
snöänglar - och grottor och hur snön smakar.
Inte trodde jag att det skulle bli samma sak även her i Stockholm, 
men ack så fel jag hade.
Inte för att det gör ngt, men staden har problem med snöröjning
och jag har problem med att hitta en schysst parkering till
bilen.
Nåja, stanna då inomhus vet jag :)
Jag julpysslar och ibland får jag med mig Linus.
Så här kan det se ut hemma hos oss i adventstiden.
Julgranspynt i vitt och silver ska det bli.

Linus målar änglar.

Bordet belamras med alla möjliga saker.
För mig är i allafall advents - och förjulstid en
tid för stök och bök.
Hur ser det ut hemma hos er så här i pysseltider?

Önskar er en trevlig andra advent.

Krma
Isabell

1 kommentar:

4U2 sa...

Min arbetshörna är just nu en säng. Ingen julpyssel men väl ev julklappar.