onsdag 23 november 2011

Lusse lelle, lusse lelle

Lussebulletime!!
 God kväll i husen:)
Det verkar som om de flesta i blogg - och facebookvärlden
bakar lussebullar i dessa dagar
och mmm
vilka dofter och smaker som dessa fina bullar sprider.
Idag efter en fin dag på jobbet
slängde jag ihop en gulbrun deg
som fick jäsa sig stor och fin.
Lite deg slank ned... finns det nåt så gott som deg??
Både Linus och jag tycker deg är smaskens,
... om magen är lika glad?
Nä, det är den inte,
men är man degsugen så är man:)
Till utbaket fick jag proffshjälp av Linus som
gärna testar nya smaker
och i år fick lussebullarna smak av både kanel och kardemumma.
Jag har inte smakat än men vi blev duktigt inspirerade av ett program på TV i kväll där saffransbullar bakades med smör och kardemumma blandning:)
Nu ska sista halvan av Milan Barca avnjutas,
vilken match!!!

Hej på en stund!
Kram
Isabell

1 kommentar:

Katta sa...

Å jag önskar att jag med var en sån som bakade lussebullar för det är ju så himmla gott! Och degen bara måste ju smakas på så man vet att det inte blir nåt fel på bullarna ;) Kram Katta