måndag 5 december 2011

En sjal blidde det

Mera hemgjort, men nu en sjal
i godaste mohair ullen.
Sjalen har stickats på stora (gigantiska!!) pinnar och sen
tog jag den grova (st 7) virknålen och virkade runt.
Är den då så gossig som den ser ut?
Absolut!!!
Och inte är den för varm som ullsjalar kan bli utan luftig, mysig
och värmer sådär lagom som goda sjalar gör:)
Jag har inget mönster då jag hittat på detta själv,
men jag har planer på att göra flera
och då ska jag få ned beskrivningen på papper.
Att sätta sig ned i soffan, plocka upp garnet och stickorna, 
sätta på tvn, göra ett upplägg för arbetet 
och sen njuta av både film och handarbete
är underbart avslappnande:)
Bästa vilan ever bara man har rätt hållning!

Självklart kan man ha sjalen bak och fram också:)
Här ser ni färgerna bättre
Nu ska norska Familien bläddras i
från början till slut:)
Ha en super tisdag ni fina!
Kram
Isabell

2 kommentarer:

4U2 sa...

Åh så fin den blev!

Katta sa...

Men åhhh så fin sjal Isabell!! Helt underbar och så fina färger i den! Kram Katta