torsdag 7 oktober 2010

IKEA, säger jag bara!



De två översta bilderna är hämtade från www.ikea.com och det här ovan 
är från vårt sovrum som inte er riktigt ut som på bilden nu längre, fast med amma tapet och sänggavel.
 
Inspirationslös... eller inte.
Jag har varit på IKEA idag.
Fick såååå många ideér att jag nu bara vill göra om här hemma.
Kom hem med kuddar till sovrummet
och ett ljust rosa överkast som jag ska piffa lite med band och ryschpysch.
Det ska pryda gästrummet/arbetsrummet.

Vad mer vill jag göra?
Jag vill bygga in trappan så att vi får ett förråd för dammsugaren.
Jag vill hänga nya gardiner i vardagsrummet. 
Känner ju nu att det drar kallt från fönstren.
Kristallkronan som hänger i sovrummet vill jag ha i vardagsrummet och den som hänger i....

Nej, ni ska slippa höra alla ideér.
Det formligen sprutade ur skallen i eftermiddags.

Jag blev helt slut av alla ideér som surrade.

Nu tar jag igen mig på soffan.

Ska byta soffbord bara...

Torsdagskram
Isabell

2 kommentarer:

lugnet sa...

Så kul att få köpa lite piff!!
Vi ses på söndag!! Puss//Ullis

Katta sa...

Piffa upp vardagen behöver man ibland. Tycer det låter som en bra ide att bygga in trappan. Jag antar du menar skåp unnde för förvaring. Det skulle absolut jag göra om jag hade en trappa. Ha en bra helg, kram Katta