söndag 11 december 2011

Rättelse virkad stjärna

Sorry, sorry
Så har jag gjort det igen...
blandat ihop mina egenkomponerade julstjärnsmönster!
Ni som har provat virkmönstret som jag beskrev i förra veckan.
Visst blev stjärnan... inte en stjärna??? :)
I kväll satt jag här och tänkte prova mitt eget mönster återigen
och drog runt med virknålen, räknade fastmasker och luftmasker
och ser ju redan på varv 3 att det här blir nåt helt annat än det jag visade i bild.
Ja, då var det dags att sätta sig med stjärnan och titta nooooga på den.

Asså, vissa delar av stjärnans mönster stämmer
så tanken var god, till en början iallafall...

Sen blev den inte som jag tänkt...
såg ju mest ut som en frukt av ngt slag som ser ut som en stjärna, vad den nu heter:)))
Idag minns jag inget (undrar på om tokfesten i fredags är orsaken)
Nåja, mer om det nån annan dag:))


Rättelsen!
Så här gör du:

1.Virka 4 lm, sätt ihop till en ring med en sm i 1:a lm.

2. 1 lm, virka 9 fm i ringen, avsluta med en sm i första fm.

4.# virka 5 lm, 1 dubbel stav i nästa fm, 5 lm och en fm i nästa fm#, upprepa varvet ut,

avsluta med en sm i första fm.

5. Virka #6 fm runt första lm båge, en fm i dubbelstaven, 3 lm och en fm i samma stav, 6 fm runt nästa lm båge#,

fortsätt varvet ut och avsluta med en sm i första fm på förra varvet.

6.Virka 40 lm och avsluta med en sm i samma fm som ovan.

Nu kan ni prova igen ni som har testat:))
Ha en superduper söndag kväll!
Kram
Isabell

Inga kommentarer: