måndag 12 december 2011

Godaste saffransbullarna ever

Hej allihopa:)
Jag måste ju bara presentera receptet på de absolut godaste, kladdigaste och degigaste saffransbullar
jag nånsin har ätit
och jag har ätit många varianter... beleave me:)

Saffransbullar
Jag är ju en bullfreaksgigant som efter att jag flyttade till Sverige från Norge för 18 år sedan
har ägnat adventstiden till att prova olika recept på lussekatter och saffransbullar.
Ofta har jag ätit torra lussebullar
och mina fikasmaklökar har ju såklart protesterat ihärdigt
men de senaste åren har mina ögon dragits mer och mer åt det degiga och kladdiga hållet,
som en riktig smetgourmet.
Jag måste ju erkänna att det syns på revbenen om jag inte tänker på vad jag stoppar i mig,
och det gör jag inte för tillfället :)
I två veckor nu har jag letat efter min utslitna, fläckiga, sönderrivna men ack så kärt handskrivna
receptbok med receptet på de fram till i dag godaste lussebullar jag ätit.
Hittar jag den?
Nä, icke och mitt minne har helt svikit mig denna gång och det väcker en känsla av förvåning faktiskt ?
Jisses, jag hänger inte med i min egen utveckling, ... till det sämre?!
Jag som växte upp med klisterhjärna!!
Nej, det blev till att ta fram datorn och
googla fram ett nytt recept
och en ny favorit uppenbarades.
Ibland är det riktigt smaskigt att vara distré:)
Här kommer receptet ni bara måååste prova:

Klicka på länken varsågod att dregl... säger jag bara:)

Ha det så smakligt bra kommande dagar
Kram
Isabell

2 kommentarer:

pernillas ateljé sa...

De ser riktigt smarriga ut ! Så jag måste nog prova receptet.
Förresten, jag kommer inte ens att KÄNNA mina revben efter julen, haha !

Kram på dig !

Katta sa...

Ser otroligt smarriga ut!! Ha en fin luciakväll, kram Katta P.s.var sitter revbenen?? ;)