tisdag 28 februari 2012

Semester i Vietnam

Todelooo på er!
Jag är på semester därav tystnaden och innan jobbade jag för mycket
ja, så mycket att jag inte ens hann ( eller orkade) kolla av  min privata mejl.
Semestern ja, 
just nu ligger jag på ett hotellrum i Nha Trang i Vietnam
och lyssnar på stadsljudet från gatan, 

mängder med moppar som tutar heeeela tiden.


Fascinerande faktiskt, alla kör mitt ut i korsningen från alla håll och kanter, det tutas om och om igen, trafiken stannar upp lite för att sen nystas upp sakta men säkert,...
kanske tack vare trafikljusen:) Jag fattar i alla fall inte trafikreglerna...
Fotgängarfält finns det många av, men vi som går har inga rättigheter alls här.
Vi springer över gatan för ingen stannar för fotgängare,
jag vet konstigt för oss:))

I fyra dagar har vi njutit av lugnet på Wild Beach Resort som visade sig ligga långt från Nha Trang,
men med en fantastisk strand, lugnt och stilla, med djungel inpå knuten,  kossor som betade bredvid tegelhusen, god mat, härlig massage och personlig service.
Glömde jag säga att vi utgjorde 3 av 10 gäster?
Ja så var det, he, he, he

Vi bokade just detta hotell för att få lugnet i början av semestern, att kunna sova och vila mycket samtidigt
som vi kunde spela biljard, minigolf och äta glass.
Tyvärr var glassen slut och minigolfen "broken" som de sa
men nu har även jag lärt mig spela biljard:))
men som Linus sa, både bra och dåligt var stället.
Nu är vi utvilade och befinner oss i turiststaden
och vi har fortfarande inte hört någon prata nåt skandinavisk språk.
Känns lite udda med tanke på att vi är vana Thailands resenärer där det är ovanligt att inte höra modersmålet:))
 
 Wild beach resort och spa

Den fina och rena stranden

Det enda solskyddet på stranden var ett hemmabygge... som fungerade

Från balkongen

Lummigt

Från vår balkong ned mot poolen

Rummet

Vykortsbild...
Inget är som vi trodde det skulle vara, inget har varit mycket sämre men heller inte mycket bättre,
bara annorlunda och det är fascinerande.
Återkommer med mer senare i veckan om ni är intresserade.
Ha det så bra var ni än befinner er.
Kram
Isabell

Inga kommentarer: