måndag 2 juli 2012

Att ha världens bästa föräldrar bland annat

Varje midsommar kommer mina föräldrar på besök till oss
och som vi njuter tillsammans... i år inget undantag.
I vår familj sätter vi inte upp någon midsommarstång utan vi äter en buffé
med grannarna, fikar efter en liten vila och sen leker vi.
5 kampen är obligatorisk för alla som firar
och i år skilde det 70 år mellan yngst och äldst.... härligt:)))
Vi hoppade säck, ramlade, höll på att kissa i byxorna av skratt, springa ut i riset av yrsel
och tappa byxorna av alla hopp, och allt har filmats!!
Årets höjdpunkt om ni frågar mig:)))
Och som norsk tycker jag att midsommar är den absolut bästa och finaste traditionen vi/ni har:)))
Mina föräldrar håller med!!


 Mina härliga och fina föräldrar som alltid finns där för mig och mina syskon.
Jag har under en längre period mått mindre bra och har haft turen och lyckan att ha föräldrar som har kommit till undsättning när jag själv inte har kunnat ta så bra hand om hem och barn.
Detta trots att de bor 160 mil bort.
Saknaden kan vara stor ibland men det bästa är nog att vi ställer upp för varandra ändå.
Inget är så viktigt som familjen
och om inte så länge kommer vi att ses igen.
Linus och jag ska nämligen flyga "hem" i i slutet på semestern.
Som vi längtar...

Men tills dess hörs vi flera gånger!
Har ni gått på semester än?
Om, vad ska ni hitta på?

Kram Isabell

1 kommentar:

Katta sa...

Låter som en härlig midsommar.Då har du bra mycket längre till dina föräldrar än jag har till min släkt men det är ju tur man kan resa så lätt emellan trots allt. Har inte börjat semestern på riktigt ännu men det kommer. Sköt om dej vännen, kram Katta