söndag 22 januari 2012

Att det ska vara så svårt...

Georg Jensen

Stelton
Hallå i hemmen!
Att det ska vara så svårt med design och hållbarhet.
Jag har letat efter den ultimata kaffetermosen/kannan i flera år
och eftersom jag tycker om snygga termosar ville jag till en början inte köpa
en i matvaruhandeln.
Sji vad jag fick för den du...
Först köpte jag en Georg Jensen, ursnygg som attan
pryder varje bord och samtalsämne,
tala bara om för dina gäster att de måste dricka sitt kaffe snabbt:)
Jag tänker inte tala om hur länge kannan håller värmen,
men inte är det länge inte...
Nu 1 - 2 år utan kaffekanna, ja, det har gått bra det med
men eftersom lukten av bränt kaffe (eftersom bryggaren får stå på) får mig att må illa
så beslutade jag en dag i december att köpa en ny termos
i julklapp till oss.
Iväg jag trampade och in på Cervera jag halkade
och jisses om jag inte snöade in på ännu en designklassiker.
Stelton, snygg den också håller visserligen värmen längre, tacka för det,
men ändå inte så länge som mampaps 90 tals kanna med blommor på.
Kannan
 som fortfarande används och som 
köptes på Domus för 50 spenn.
Hmmm, visst får man lida pin om man vill vara fin??
Så också om man absolut ska ha designade kaffetermosar:))
Och nu har ni fått en jämförelse värdig en Ica demonstratör!

En härligt varm och kaffenjutar söndag önskas ni:)
Kramar
Isabell

2 kommentarer:

Marit sa...

Har gitt opp nykjøp av fine kanner..Vidar sin kjøpt i 85 er fortsatt i bruk og hold varmen best..Også den kjøpt i en coop butikk ;)

Katta sa...

Det är ju tråkigt när det visar sig att det bara är namnet man betalar för man vill ju att den ska ha bra funktion med. Många ggr tycker jag billigare alternativ för vad som helst kan vara bättre. Har för mej att ÖB har kopior på Steltons termos, vem vet kanske den är bättre :O Ha en bra kommande vecka, kram Katta