onsdag 25 januari 2012

Att lyckas


Äntligen är jag där...

I flera år har jag arbetat mig uppåt
från att ha varit stolt om jag kunde kliva upp på morgonen
till att arbetsträna, jobba halvtid
till att nu ha tackat ja till en heltidstjänst!
Jag är så glad över att ha den arbetsgivare och de kollegor jag har,
att jag har fått utvecklas
att ha fått ta plats
med mina tillkortakommanden och styrkor!
Vad härligt det är att ha lyckats ta sig tillbaka!!
Jag är glad över den envisa järnviljan jag
har förstått att jag besitter.
Utan den har jag nog inte varit där jag är idag,
frisk och heltidsarbetande:)
Tänk så mycket arbetet betyder för ens välmående...
Lyckan känns stor... så stor:)

Från en personlig till en geografisk resa...
Vietnam
är ännu outforskad av oss
men om fyra veckor
sätter vi oss på planet mot Ho Chi Minh City!
Det här har vi framför oss:
 Till Södra Vietnam reser vi...
 Marknader vi inte kommer missa...
 På denna strand under liknande parasoller kommer vi njuta...
och här kommer vi spatsera, shoppa, äta, lukta, titta, bada och borra ned tårna.
Jag längtar:)

Kram på er
Isabell




4 kommentarer:

Ulrica sa...

Åhhh,så Glad för din skull gumman!!!! Både din väg tillbaka och för din resa!! Så sagolika bilder!! Det är du värd, du starka och fina:) Puss

Katta sa...

Men grattis till dej! Låter bara toppen det där. Och vilken härlig resa ni ska på åh vad jag blir resesugen. Apropå grått så gör det ju sej otroligt bra i kombo med just starka färger, kolla bara på din sida här grått och starktgrönblått=jättesnyggt. Kram Katta

Mariette sa...

Vad skönt att kunna säga att man tagit sig tillbaka!
Du ska vara stolt över dig själv!

Tusen tack för dina goa kommentar!

Och vilken resa ni har framför er...tänk den som en dag fick göra något liknande...

Ha det superbra! Det är du värd!

Kram Mariette

By Nela sa...

Unas fotos preciosas. Desde hoy sigo tu blog, si lo deseas te invito a visitar mi blog y si es de tu agrado me gustaria tenerte como saguidora de mi blog para seguir en contacto. Saludos. Manoli.